23 przykładowe sukcesy w sprzedaży

Przedstawiam listę pytań, która ułatwi Ci sprecyzowanie osiągnięć oraz listę przykładowych sukcesów na stanowiskach związanych ze sprzedażą.

Ta lista przyda Ci się tworząc CV lub profil na LinkedIn oraz w przygotowaniach do rozmowy na temat podwyżki czy awansu wewnątrz firmy.

Osiągnięcia zawodowe w CV i na LinkedIn to dowód, że potrafisz przekuć swoje umiejętności w realne korzyści biznesowe dla firmy, w której pracujesz. Warto mieć ich świadomość.

Dlaczego warto uświadamiać sobie swoje sukcesy i je zapisywać?

możesz je wykorzystać w swoim CV, LM i na LinkedIn
kiedy będziesz na etapie szukania lub zmiany pracy, możesz nie pamiętać wszystkich swoich osiągnięć
będzie Ci łatwiej posługiwać się językiem korzyści podczas rozmowy rekrutacyjnej
będzie Ci łatwiej rozmawiać o podwyżce i awansie

Przykłady różnych sekcji w CV i na LinkedIn (sprzedaż):

W jaki sposób przyczyniłeś się do zysków dla firmy lub zwiększenia przychodu?

Przez ile miesięcy w roku uzyskujesz 100% realizacji Twojego planu?

Jak Twoje wyniki plasują się na tle innych osób w moim zespole?

Za co chwalą Cię klienci?

Za co chwali Cię Twój szef lub współpracownicy?

Czy i za jakie działania otrzymałeś nagrody/ wyróżnienia?

Czy brałeś udział w szkoleniach międzynarodowych w uznaniu za wyniki pracy?

Czy byłeś odpowiedzialny za powstanie nowego działu lub oddziału?

Jaki procent portfela Twoich klientów stanowią stali klienci, a ile nowi?

Ilu nowych klientów pozyskujesz w ciągu miesiąca, kwartału, roku?

Jak plasujesz się w rankingach sprzedaży wśród wszystkich handlowców?

W ilu procentach realizujesz wyznaczone cele sprzedażowe?

Ilu nowych klientów pozyskałeś w ostatnim kwartale?

Jaki efekt przyniosły prowadzone przez Ciebie negocjacje cenowe?

Swoje sukcesy możesz przedstawić za pomocą osobnej sekcji: sukcesy lub osiągnięcia.

Możesz je również dopisać przy doświadczeniu zawodowym, przy poszczególnym miejscu pracy.

Sukcesy – przykłady (sprzedaż)

Realizacja celów sprzedażowych na poziomie 120%

Zbudowanie efektywnego zespołu sprzedaży (30 osób)

Najwyższa sprzedaż nowych produktów w skali firmy

Średni przyrost sprzedaży – ok. 30% każdego roku

Zbudowanie sieci partnerskiej od podstaw (ponad 2 500 punktów)

Wynegocjowanie korzystnych warunków umowy z kluczowym klientem, co przyniosło firmie wzrost obrotów o około 2% w skali roku

Pozyskanie 20 nowych klientów, co zwiększyło obroty firmy o 5% w skali roku

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów – wzrost nawet do 50% w skali roku

Prowadzenie rozproszonych zespołów sprzedażowych – 12 osób z całego kraju

Utrzymanie poziomu zadowolenia klientów na poziomie 100%

Wzrost zysków o … w skali roku

Pozyskanie 2 kluczowych klientów generujących  70 % zysku firmy

Najwyższa sprzedaż nowych produktów w skali firmy

Wprowadzenie na rynek nowego produktu

Stworzenie procedur sprzedażowych

Awans na wyższe stanowiska w pracy

Zwiększenie sprzedaży o ….. w ciągu jednego roku dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik sprzedaży

Zwiększenie bazy klientów terytorialnych o 60% dzięki aktywnemu zaangażowaniu w marketing i promocję sprzedaży

Wprowadzenie sprzedaży online i wyszkolenie trzech zespołów sprzedawców do obsługi zamówień, zwiększając w ten sposób zyski firmy o 42%

Zwiększona baza klientów z 3500 do 6100 w ciągu 8 miesięcy dzięki zastosowaniu strategicznych inicjatyw sprzedażowych

Zaprojektowanie i wdrożenie strategicznego biznesplanu, którego efektem było poszerzenie bazy klientów firmy o 58%

Zatrzymanie 15 największych klientów firmy w obliczu ostrej konkurencji, opracowując i prezentując im opcje rabatów

Zwiększone zainteresowanie klientów nowymi liniami produktów dzięki skutecznemu generowaniu pomysłów na konkursy sprzedażowe