Przedstawiam listę pytań, która ułatwi Ci sprecyzowanie osiągnięć oraz listę przykładowych sukcesów na stanowiskach związanych ze sprzedażą.
Ta lista przyda Ci się tworząc CV lub profil na LinkedIn oraz w przygotowaniach do rozmowy na temat podwyżki czy awansu wewnątrz firmy.
Osiągnięcia zawodowe w CV i na LinkedIn to dowód, że potrafisz przekuć swoje umiejętności w realne korzyści biznesowe dla firmy, w której pracujesz. Warto mieć ich świadomość.
Dlaczego warto uświadamiać sobie swoje sukcesy i je zapisywać?
✔możesz je wykorzystać w swoim CV, LM i na LinkedIn
✔kiedy będziesz na etapie szukania lub zmiany pracy, możesz nie pamiętać wszystkich swoich osiągnięć
✔będzie Ci łatwiej posługiwać się językiem korzyści podczas rozmowy rekrutacyjnej
✔będzie Ci łatwiej rozmawiać o podwyżce i awansie
Przykłady różnych sekcji w CV i na LinkedIn (sprzedaż):
W jaki sposób przyczyniłeś się do zysków dla firmy lub zwiększenia przychodu?
Przez ile miesięcy w roku uzyskujesz 100% realizacji Twojego planu?
Jak Twoje wyniki plasują się na tle innych osób w moim zespole?
Za co chwalą Cię klienci?
Za co chwali Cię Twój szef lub współpracownicy?
Czy i za jakie działania otrzymałeś nagrody/ wyróżnienia?
Czy brałeś udział w szkoleniach międzynarodowych w uznaniu za wyniki pracy?
Czy byłeś odpowiedzialny za powstanie nowego działu lub oddziału?
Jaki procent portfela Twoich klientów stanowią stali klienci, a ile nowi?
Ilu nowych klientów pozyskujesz w ciągu miesiąca, kwartału, roku?
Jak plasujesz się w rankingach sprzedaży wśród wszystkich handlowców?
W ilu procentach realizujesz wyznaczone cele sprzedażowe?
Ilu nowych klientów pozyskałeś w ostatnim kwartale?
Jaki efekt przyniosły prowadzone przez Ciebie negocjacje cenowe?
Swoje sukcesy możesz przedstawić za pomocą osobnej sekcji: sukcesy lub osiągnięcia.
Możesz je również dopisać przy doświadczeniu zawodowym, przy poszczególnym miejscu pracy.
Sukcesy – przykłady (sprzedaż)
Realizacja celów sprzedażowych na poziomie 120%
Zbudowanie efektywnego zespołu sprzedaży (30 osób)
Najwyższa sprzedaż nowych produktów w skali firmy
Średni przyrost sprzedaży – ok. 30% każdego roku
Zbudowanie sieci partnerskiej od podstaw (ponad 2 500 punktów)
Wynegocjowanie korzystnych warunków umowy z kluczowym klientem, co przyniosło firmie wzrost obrotów o około 2% w skali roku
Pozyskanie 20 nowych klientów, co zwiększyło obroty firmy o 5% w skali roku
Aktywne pozyskiwanie nowych klientów – wzrost nawet do 50% w skali roku
Prowadzenie rozproszonych zespołów sprzedażowych – 12 osób z całego kraju
Utrzymanie poziomu zadowolenia klientów na poziomie 100%
Wzrost zysków o … w skali roku
Pozyskanie 2 kluczowych klientów generujących 70 % zysku firmy
Najwyższa sprzedaż nowych produktów w skali firmy
Wprowadzenie na rynek nowego produktu
Stworzenie procedur sprzedażowych
Awans na wyższe stanowiska w pracy
Zwiększenie sprzedaży o ….. w ciągu jednego roku dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik sprzedaży
Zwiększenie bazy klientów terytorialnych o 60% dzięki aktywnemu zaangażowaniu w marketing i promocję sprzedaży
Wprowadzenie sprzedaży online i wyszkolenie trzech zespołów sprzedawców do obsługi zamówień, zwiększając w ten sposób zyski firmy o 42%
Zwiększona baza klientów z 3500 do 6100 w ciągu 8 miesięcy dzięki zastosowaniu strategicznych inicjatyw sprzedażowych
Zaprojektowanie i wdrożenie strategicznego biznesplanu, którego efektem było poszerzenie bazy klientów firmy o 58%
Zatrzymanie 15 największych klientów firmy w obliczu ostrej konkurencji, opracowując i prezentując im opcje rabatów
Zwiększone zainteresowanie klientów nowymi liniami produktów dzięki skutecznemu generowaniu pomysłów na konkursy sprzedażowe